Delo z dementnimi ljudmi • "Ich will dazugehören!"

21 09 21 Verein Miteinander Freinander

V Novicah, tednika koroških Slovencev, je bil objavljen zanimiv pogovor z zastopnikoma društva, ki se zavzemata za večje ozaveščanje glede človeške bolezni demence. Tajnika društva Helmuta Kuteja sem letos srečal v domu ostarelih v Podlogu, ko je bdel ob postelji svoje mame, da bi jo sprevidel. Nekaj dni za tem je mirno umrla. Kdor nima Novic doma, lahko prebere zanimivi pogovor na spletni strani slovenskega tednika Novic.
Društvo
»Skupaj – Drug za drugega Bleiburg/Pliberk« je bilo ustanovljeno leta 2019. Do izbruha korone je dvakrat mesečno prirejalo takozvane kavarne demence v farnem domu v Pliberku. Srečali so se z ljudmi, ki bolehajo za demenco, ter za njih pripravili lep program. Tako so tudi za nekaj ur razbremenili svojce, ki morajo za njih skrbeti 24 ur. Z dementnimi ljudmi je lepo delati, če si pripravljen, se podati v njihov svet.

Letos jeseni bodo ponovno začeli, srečanja bodo dvakrat na mesec, izmenično v Pliberku in v Bistrici nad Pliberkom. Velika želja društvenikov je, da bi našli kompetentno dvojezično osebje iz regije, ki bi lahko vodilo ta srečanja. Večina starejših je doraščala v slovenskem jeziku in v demenci se velikokrat vrnejo v svoje otroštvo.

"Ich will dazugehören!"

Die Demenzerkrankung ist eine immer häufigere Erkrankung von älteren Menschen. Am 21. September wird der Welt-Alzheimertag begangen. Wird die Diagnose Demenz gestellt, wird manchmal statt des Menschen nur noch die Krankheit gesehen. Doch Menschen mit Demenz verfügen über Fähigkeiten, wollen selbstbestimmt leben, wollen mit einbezogen werden, wollen sich aktiv einbringen. Damit Menschen mit Demenz teilhaben können, heißt es genau hinsehen: Langsamer reden, den Blickkontakt suchen, einfache Worte wählen, geduldig sein. Und es heißt aufmerksam sein, ob jemand im Supermarkt, im Bus, auf der Straße oder anderswo unsere Unterstützung benötigt.

Menschen mit Demenz und ihre Angehörigen sollen erleben, dass sie trotz der Erkrankung akzeptiert werden und dazugehören. 2019 wurde in Bleiburg/ Pliberk der Verein „Miteinander - Füreinander/ Skupaj - Drug za drugega“ gegründet. Bis zum Ausbruch des Coronavirus wurden sogenannte „Demenzkaffees“ im Bleiburger Pfarrheim organisiert, zu denen demenzkranke Menschen gebracht wurden, um mit ihnen einige unbeschwerte Stunden mit einem vorbereiteten Programm zu verbringen. Dadurch wurden auch die Angehörigen von demenzkranken Menschen für einige Stunden entlastet. Im Herbst sollen wieder Treffen zweimal monatlich stattfinden, einmal in Bleiburg und einmal in St. Michael ob Bleiburg. Gesucht werden Menschen aus der Region, die bei diesen Treffen mitwirken könnten, insbesondere solche, die auch der slowenischen Sprache mächtig sind, denn demenzkranke Menschen kehren vielfach in die Sprache ihrer Kindheit zurück.

LINK: NOVICE: Demenca lahko zadene vsakega od nas, toda nihče naj ne ostane sam
LINK:
Unterkärntner Nachrichten: Ein neuer Verein will das Thema Demenz in die Mitte der Gesellschaft rücken