Duhovniški jubilej • Priesterjubiläum
IMG 20200701 WA00031

Te dni je praznoval častiti dekanijski vikar pe. Andrej Lampret svojo 30-letnico mašniškega posvečenja. Od leta 2015 deluje kot velika pomoč v pliberški dekaniji, z žvabeško in suško faro pa je posebno povezan, saj je v ravno v tem letu, ko je začel, velikokrat pomagal gospodu dekanu, ko je ta „in spiritualibus“ vodil obe fari.

Posebno farani dobškega dela žvabeške fare in iz Gornje vasi so ga zelo vključili v svoje srce. S svojo prijazno in jedrnato besedo včasih pove marsičesa, kar si kdo drug ne bi tako upal. Že pred petimi leti je vabil na svoj srebrnomašniški jubilej. Tokrat pa je vabil na dan državnosti Republike Slovenije, dne 25. junija 2020, na praznovanje slovesne sv. maše ter na skupno veličastno pojedino v imenitnem gostišču nedaleč od cerkve, kjer je lep razgled po tem delu Slovenije.

Tako se je zbralo lepo število gostov iz vseh koncev Slovenije in tudi iz avstrijske Koroške v farni cerkvi sv. Kunigunde na Pohorju. Poleg številnih prijateljev in svoje družine z materjo in bratom na čelu, so se zahvalne svete maše udeležili tudi mnogi verniki iz Pliberka, Vogrč, Žvabeka, Suhe in sosednjih krajev, kjer vikar Lampret deluje. Somaševali so pliberški dekan Ivan Olip, žvabeški in suški župnik Miha Golavčnik, žitrajski župnik Martin Horvat, prof. Srečko Rehar in Marjan Lampret, sošolec gospoda Andreja in župnik v Breznici na Gorenjskem, ki je tudi pridigal. Cerkveno ljudsko petje je na orglah spremljala pliberška organistka Špela Mastek-Mori.
IMG 20200625 WA0005

Po maši pa smo se še ob pijači in jedači poveselili v gostišču Smogavc, kjer so povabljene zabavali ansambel Dori, Rudi Šantl in humoristka Moravška Mara. Med gosti sta bila tudi župan iz Suhe Gerhard Visotschnig in njegov kolega s Pliberka Stefan Visotschnig, ki sta pri pojedini nagovorila slavljenca in mu želela vse dobro. Dekan Olip se mu je zahvalil za vso zanesljivost in natančnost, s katero opravlja svoj duhovniško službo v naših krajih.

Župnik Andrej je zelo spreten v spletanju poznanstev in prijateljstev. Tako je vse goste osebno pozdravil in jih drugim predstavil. Sami imenitni gostje, ki so se dobro počutili ob tako dobrem gostitelju. Tako je tudi suški župan takoj navezal svoje stike do njegovega nekdanjega cimra v bogoslovju in sedanjemu publicistu pri največjem in kakovostnem časopisu Slovenije, dr. Janeza Markeša, ki je napovedal obisk suške občine, kjer mu bodo predstavili tudi muzej moderne umetnosti.

V župnijah na Suhi in v Žvabeku pe. Andrej vodi kot duhovni asistent tudi molitveno skupnost Marijine legije. Naj mu Božja mati Marija izprosi še nadaljnih zdravih in veselih let, da bo še dolgo mogel opravljati nalogo dekanijskega vikarja z vso vedrostjo in bistroumnostjo.

Priesterjubiläum von Pe. Andrej Lampret
IMG 20200626 WA0004

P. Andrej Lampret, Pfarrvikar und beliebter Aushilfspriester im Dekanat Bleiburg - Pliberk, feierte in diesen Tagen sein 30. jähriges Priesterjubiläum. Zu diesem Anlass lud er am Staatsfeiertag der Unabhängigkeit der Republik Slowenien, am 25. Juni 2020, viele Gäste aus ganz Slowenien und auch als Kärnten zur Dankesmesse in die Pfarrkirche der Hl. Kunigunde am Bacherngebirge bei Žreče und zum anschließenden Festessen in eine nahegelegene und sehr ansprechende Gaststätte ein.

Eine Abordnung aus Rinkenberg, Bleiburg, Aich, Oberdorf und Neuhaus gab dem beliebten pe. Andrej die Ehre. Bei der Dankesmesse konzelebrierten Dechant Msgr. Mag. Ivan Olip, Pfarrvorsteher Mag. Michael Golavčnik, der Sittersdorfer Pfarrer Martin Horvat, Prof. Dr. Srečko Rehar und der Festprediger Marjan Lampret, ein Studienkollege des Jubilierenden.
IMG 20200625 WA0006

Die Festlichkeit wurde in der bekannten Gaststätte Smogavc bei erlesenen Speisen und Getränken in Begleitung der Musik des Ensembles Dori fortgesetzt. Dechant Olip stellte bei seinen Dankesworten die Verlässlichkeit und die Pünktlichkeit von Pe. Andrej heraus, aber auch sein Sinn für Humor und die Leutseligkeit, wie er auf die Menschen zugeht. In den Pfarren Neuhaus und Schwabegg ist er auch als geistlicher Assistent der apostolischen Gemeinschaft der Legion Mariens aktiv. Gruß- und Dankesworte überbrachten auch der Bürgermeister der Gemeinde Neuhaus, Herr Gerhard Visotschnig und sein Bürgermeisterkollege von Bleiburg- Pliberk, Herr Stefan Visotschnig. Pe. Andrej kann man als einen guten Netzwerker bezeichnen, und die eingeladenen Gäste unterhielten sich prächtig und manch eine Adresse und Telefonnummer wurde ausgetauscht.

IMG 20200626 WA0017
Wir wünschen Pfarrvikar und dem Aushilfspriester des Dekanates Bleiburg- Pliberk, Herrn Andrej Lampret, noch viele gesunde Jahre und ein frohes und gnadenreiches priesterliches Wirken im Dekanat Bleiburg- Pliberk, und dies trotz seiner körperlichen Beeinträchtigung, die er als Jugendlicher unverschuldet durch einen Verkehrsunfall erlitten hat.

Der sogenannte kleine Mensch ist ihm deshalb auch ein besonderes Anliegen, denen er als Priester nahe sein will. Viele Jahre verbrachte er auch als Missionar in Brasilien, wo er die Freuden und auch das Leid dieses großen Landes kennenlernte (s. Bericht unten). Gebet und menschliche Ausgelassenheit gehören bei ihm wesentlich zusammen: so wurde an alle Gäste mit Hilfe eine Greifstange, um den nötigen Coronasicherheitsabstand einhalten zu können, Rosenkränze und wohlriechende brasilianische Zigarren ausgeteilt. Möge Pfarrvikar Lampret diese Lebens- und Glaubensfreude weiterhin beibehalten, wir wünschen ihm "ad multos annos" in seinem priesterlichen Dienst.
IMG 20200626 WA0014
IMG 20200626 WA0006