Herbergsuche mit den Firmlingen "Marija išče prenočišče" in birmanci

Mariatragen in Schwabegg III

Schon viele Jahrzehnte, mit einigen kurzen Unterbrechungen, findet auch in der Pfarre Schwabegg- Žvabek der altehrwürdige Brauch des „Marientragens“ statt. Diese adventliche Andachtsübung geht wohl zurück bis in die Zeit nach der Reformation, in der die katholische Kirche die Gläubigen neu für den Glauben gewinnen wollte. Seit vielen Jahren wird in der Pfarre auch versucht, die jüngere Generation für diesen schönen Brauch zu gewinnen, deshalb haben sich auch die Familien der heurigen Firmungskandidaten angeboten, die auf die Anfrage des Pfarrgemeinderatsobmanns gerne daran teilgenommen haben. Die Firmungskandidaten haben fleißig und mit großer Begeisterung daran teilgenommen. Das anschließende Zusammensitzen diente auch dazu, miteinander ins Gespräch zu kommen. Wir danken der jungen Firmungskandidatin Vanessa Breitenegger, die bereit war, aus ihrer Sicht über diesen alten Brauch für die Pfarrhomepage zu schreiben.

Herbergsuche in Schwabegg- Žvabek

Jedes Jahr in der Adventzeit, neun Tage vor Weihnachten, beginnt bei uns in Schwabegg, der schöne Brauch der Herberge suchenden Gottesmutter Maria.

Wir Firmlinge hatten heuer die Ehre, Maria bei uns aufnehmen zu dürfen. Am 22.12.2018 war der Abend, als Maria bei uns einkehrte. Es war ein sehr schöner Moment für meine Familie und mich, da wir diesen Brauch nur von Erzählungen kannten. Begleitet wurde Maria von betenden und singenden Pfarrangehörigen. Bei der Übergabe wurden Adventlieder gesungen und eine kurze Andacht gehalten.

Nachdem Maria bei uns herzlich empfangen wurde, wurde der Herr Pfarrer Mag. Michael Golavčnik sowie alle Mitwirkenden von meinen Eltern mit warmen Getränken und Reindling bewirtet. Es war ein sehr geselliges Beisammensein.

Am Abend darauf wurde Maria bei uns mit Gesang verabschiedet und zur nächsten und letzten Station in den Pfarrhof getragen. Ich als zukünftiger Firmling durfte sie begleiten und sogar tragen. Herr Josef Micheu, der die Herbergsuche leitete, bat meinen Bruder Jonas, mich mit der Laterne zu begleiten. Voller Begeisterung führten ich und mein Bruder die singende Gruppe an.

Als wir im Pfarrhof angekommen waren, wurde die Herberg suchende Maria und wir herzlich vom Herrn Pfarrer empfangen. Für meine Familie und mich war es eine neue und schöne Erfahrung. Wir sind stolz darauf, dass wir ein Teil dieses Brauches 2018 sein durften.

Autorin: Vanessa Breitnegger
Mariatragen in Schwabegg

Tudi birmanci nosijo Marijo

Vsako leto v žvabeški fari izvedejo devetdnevno pobožnost v adventu, ko nosijo Marijo vsak večer od hiše do hiše. Ker je letos spet birmska priprava v fari, je farni ekonom in podpredsednik župnijskega sveta, gospod Josef Micheu p.d. Randev vprašal tudi družine birmancev, če bi bili pripravljeni, Marijo sprejeti.

Vsi peti birmanci, ki so iz žvabeške fare, so to ponudbo radevolje sprejeli. Na ta način tudi mlade družine spoznavajo to lepo adventno šego, pri nekaterih družinah je to že drugič v okviru birmske priprave.

V devetdnevnici se udeleženci te pobožnosti namreč spomnijo potovanja noseče Marije in Jožefa v Betlehem. Ko kip Marije zapušča hišo, se po zapetem angelovim češčenjem zapoje posebna pesem v slovo. Med potjo od ene hiše do druge se poje posebna verzija pesmi „Poslušajte vsi ljudje“. Nato so kip Marije vzdgnili in nesem je kdo iz hiše doslešnjih gostiteljev. Letos so to čast imeni birmanci fare. Evangeljsko sporočilo, da sveti par ni mogel dobiti prenočišča, še danes vsem gre do srca. Značilen za to je uvodni dramatični dvogovor pred vrati hiše gostiteljev. Najprej so potrkali na vrata, ki so bila zaprta. Malo se odprejo in zasliši se petje s pomenljivim vprašanjem „Kdo trka še“, ki ga v Žvabeku dvoglasno zapojeta gospa Milka Lutnik in gospa Ida Schlatte. V petem dvogovoru sta prosila Marija in Jožef zunaj za prenočišče, domači znotraj pa so ju odganjali. V osmih dneh se ta prizor ponovi trikrat, zadnji dan celo šestkrat, dokler so odprli.

V hiši zmoli voditelj molitve, gospod Micheu, desetko rožnega venca, domači preberejo berilo dneva, nato gospod Micheu nadaljuje s priprošnjami in z litanijami, dokler pred zaključnim blagoslovom domačega duhovnika, ki je bil skoraj vsak dan zraven, če bi imel kake obveznosti, še zapojejo kako Marijino pesem. Dvogovor se vedno poje v slovenskem jeziku, molitev in druge pesmi pa so prilagojene družinam gostiteljicam. Za Marijo vedno pripravijo poseben prostor, kamor jo postavijo, s svečami ali rožami. Med potjo eden od mlajših s svetilko spremlja kip Marije, kar je še posebna čast.

Tako so obred obnavljali devet večerov zapored. Zadnja postaja te adventne pobožnosti pa je župnišče, kjer župnik sam sprejme Marijo v svojo hišo. Tam ostane do naslednjega leta, da se spet poda na pot med vernike.

Kako je nekdo iz udeležencev rekel: To je zame devetkratna božičnica, lepo je biti z drugimi skupaj in preživeti del adventnih večerov. Upamo, da bo mlajša generacija tudi pozneje se rada spominjala te pobožnosti in se aktivno vključevala v ta bistven del farne priprave na praznik svetega božiča.

Mariatragen in Schwabegg II