Martinsfest mit dem Kindergarten • Martinovanje otroškega vrtca
martinsfest 2018 5

„Ich geh mit meiner Laterne und meine Laterne mit mir!“

Wie jedes Jahr fand auch heuer am Freitag, dem 9. November 2018, das Laternenfest  des Kindergartens Neuhaus zu Ehren des Hl. Martin statt. Die Leiterin Angelika Krobath und ihre Helferin Ingrid Kueschnig haben auch heuer schon lange vorher mit den kleinen Schützlingen geprobt. Unsere Tochter Helena war heuer das erste Mal mit dabei und schon vorher konnten wir uns mit ihren neu gelernten Liedern zuhause erfreuen, bis dann endlich der große Tag des Laternenfestes kam.

Mit ihren wunderschön selbst gebastelten Laternen zogen die Kinder vom Kindergarten, allen voran der Herr Pfarrer mit seinen Ministranten, einigen Schülern sowie vielen Eltern, Omas, Opas, Tanten und vielen Gästen in die Pfarrkirche nach Neuhaus. Hell leuchteten die bunten Laternen. Auf den Weg wurde gesungen als plötzlich ein großer Lastkraftwagen um die Ecke vollbeladen mit Holz angefahren kam, war die große Begeisterung beim Kraftfahrer zu merken, der vorsichtig mit seinem großen Gefährt an der versammelten Mannschaft vorbeifuhr und die Kinder im freudig zuwinkten.

In der gut gefüllten Kirche trugen die Kindergartenkinder ihre Martinslieder und Gedichte zum Hl. Martin vor. Die Kinder, die nächstes Jahr in die Volksschule kommen, haben uns auch noch mit einem Martinsspiel verzaubert. Es ist jedes Jahr wieder eine Freude zu sehen, wieviel die Kinder in unserem kleinen, aber feinen Kindergarten lernen, dank natürlich unseren Tanten.

Am Ende segnete Pfarrvorsteher Mag. Michael Golavčnik noch die mit Liebe gebackenen und wunderschön verpackten Gänse und Brötchen der Kindergartentanten für alle Kinder. Nach dem Schlusssegen war unter den Klängen „Ich gehe mit meiner Laterne und meine Laterne mit mir“ das Martinsfest zu Ende. Was uns bleibt ist der Gedanke, auch wieder mal öfter zu teilen und die Vorfreude auf das nächste Jahr.

Martina Selišnik
Schwabegg-Žvabek

Fotos: Claudia Kueschnig, Gertraud Maurel, BEd

2018MartinsfestNeuhaus004

Martinovanje otroškega vrtca na Suhi

Vsako leto prireja otroški vrtec sprevod z lučkami od otroškega vrtca skozi vas ter pobožnost sv. Martina v farni cerkvi na Suhi. V petek, dne 9. novembra 2018 se je tako zbrala velika množica otrok, staršev in starih staršev polni pričakovanja pred otroškim vrtcem na Suhi. Otroci vrtca ter nekateri iz ljudske šole so imeli v svojih rokah barvite svetilke, ki so jih sami oblikovali in v katerih je žuborela (električna) lučka.

Sprevodu nasproti je prišel suški in žvabeški župnik mag. Miha Golavčnik, da bi mlade s svojimi ministranti povedel skozi vas v farno cerkev. Med potjo je bilo veselo prepevanje, kakor tudi srečno mimanje z velikim tovornjakom, ki je nabasan z hlodovi iz suških gor peljal mimo vesele druščine. V farni cerkvi sta voditeljica vrtca, gospa Angelika Krobath ter njena pomočnica, gospa Ingrid Kueschnig otroke tako dobro pripravile, da so kar tako peli in reklamirali pesmice v čast sv. Martinu.

Otroci, ki bodo naslednje leto sli v šolo, pa so nam v igri predstavili lik sv. Martina, ki je pomagal stradajočemu beraču pri mestnih vratih. Zahvala tudi otrokom, ki so aktualizirali to pripoved s tem, da so vključili izjave ob mestnih vratih stoječih občanov, ki so ožigosali tega »sruteja«, kar bi se tudi lahko danes še dogajajo. Ko ne pomagajo več dobre besede, tako si je sv. Martin mislil, potem je najbolje, da sam ukrepam. Z mečem je kratkomali razpolovil svoj plašč, ogrnil berača in ga tako zaščitil pred mrazom.

Letos je bila najina hčerkica Helena prvič pri tem martinovanju vrtca. Ne morem si načuditi, česar si otroci lahko naučijo ob zagnanosti naših dveh otroških vzgojiteljic. Ob koncu pobožnosti je naš farni predstojnik še blagoslovil martinov kruh ter gosi iz peciva, katere so spekle otroške vrtnarice za vse navzoče otroke. Kot mati dveh otrok sem hvaležna, da vsako leto smemo obhajati praznik tega ljudskega svetnika, ki je nam vsem velik vzor in naš priprošnjik pri Bogu. Tudi naša Helena se že veseli na naslednje leto, ki tako rada hodi v otroški vrtec, ker je tam vedno nekaj zanimivega.

2018MartinsfestNeuhaus003