Die Schwabegger in Schwabegg

E71 8454

Vom 3.- 4. September 2016 haben sich 25 Leute im Alter von 8 bis 80 Jahren aus der Sippe der oberösterreichischen Schwabegger auf den Weg gemacht, um den Ort ihrer Namensgebung zu besuchen.

Verwurzelt ist unser Name mit der Burg Reichenstein in Pregarten. Diese wurde Mitte des 16. Jahrhunderts an Ritter Haym verkauft, der offensichtlich sesshaft werden wollte und, wie es üblich war, sein eigenes Gesinde in das Mühlviertel mitnahm. Einer von seinen Leuten stammte offenbar aus Schwabegg und erhielt den Namen Schwabegger. Urkundlich erwähnt wird der Name zum ersten Mal ca. 100 Jahre später, als einem seiner Nachfahren erlaubt wird, einen Bauernhof unweit der Burg Reichenstein zu kaufen. Diesen Hof gibt es noch heute.

Als ich meiner Verwandtschaft die Idee eines gemeinsamen Ausfluges präsentierte, waren alle sofort begeistert. An meine Seite als Reiseleiter lud ich Dipl.Ing. Andreas Schwab, der aus der Region stammt und uns als Kärntner mit slowenischen Wurzeln mit Rat und Tat zur Seite stand.

Begrüßt wurden wir herzlich von Pfarrer Mag. Michael Golavčnik, der sogar die Glocken der Pfarrkirche läuten ließ. Wir hielten in der Pfarrkirche eine kurze Andacht ab und besichtigten die Ortschaft. Während der Mittagspause in Neuhaus wurden wir von Bürgermeister Gerhard Visotschnig besucht, der uns vieles über die Gemeinde erzählte und uns ebenfalls herzlich willkommen hieß. Danach folgte ein interessanter Vortrag im Had´n Zentrum mit Busserl-Verkostung, gefolgt von einem weiteren Höhepunkt des Ausfluges: ein Foto mit allen Mühlviertler Schwabeggern vor der Ortstafel Schwabegg - Žvabek.

Ein kurzer Besuch am Bleiburger Wiesenmarkt durfte natürlich auch nicht fehlen, da unser Vorfahre vor knapp 450 Jahren dort wahrscheinlich auch schon getanzt hat. Was für eine schöne Vorstellung! Wir bedanken uns sehr für die herzliche Aufnahme und freuen uns auf ein baldiges Wiedersehen.

Ta pravi Žvabekarji v Žvabeku

E71 8626Od 3. do 4. septembra 2016 se je podala skupina 25 ljudi od 8 do 80 leta starosti iz Zgornje Avstrije na Koroško, da bi si ogledala kraj, ki je dal družini svoje ime.

Ime Schwabegger je povezan z gradom Reichenstein v Pregartenu. V 16. stoletju je ta grad kupil vitez Haym, ki se je hotel tam naseliti s svojo služčinčadjo. Eden njegovih služabnikov pa je menda izhajal iz Žvabeka in zaradi tega je dobil tudi ime Schwabegger. V listinah to ime lahko zasledimo 100 let pozneje, ko je potomec tega prvega Schwabeggerja kupil kmetijo blizu gradu Reichenstein. Ta domačija obstaja še danes.

Z velikim navdušenjem so moji sorodniki sprejeli moj predlog skupnega izleta v ta domnevni kraj naših prednikov. Pri organizaciji tega izleta mi je stal ob strani gospod dipl. inž. Andreas Schwab iz Dunaja, ki kot Korošec s slovenskimi koreninami prihaja iz te regije.

Prisrčno nas je z zvonenjem zvonov pozdravil gospod župnik mag. Michael Golavčnik. Ogledali smo si lepo župnijsko cerkev, kjer smo tudi imeli skupno pobožnost. Kosilo smo imeli v gostilni Hartl na Suhi, kjer nas je tudi pozdravil župan občine Suha, gospod Gerhard Visotschnig. Na kratko je predstavil utrip in znamenitosti občine, ki temelji na dobrem sodelovanju med kmetijstvom in gostinstvom (primer ajdove jeseni) ter slavi zaradi privatnega muzeja sodobne umetnosti, ki privabi goste iz celega sveta.

V muzeju koroške ajde v Žvabeku smo imeli zaradi tega zanimivo predavanje o pri- in predelovanju koroške ajde in pokusili slavne ajdove poljubčke in ajdove čipse. Višek potovanja pa je bilo skupno slikanje vseh iz Mühlviertla pred dvojezično krajevno tablo Schwabegg- Žvabek.

Na sporedu je bil seveda tudi obisk pliberškega jormaka. Možno, da so naši predniki pred 450 leti se ravno tako porazveselili na jormaku. Zahvaljujemo se vsem za prisrčen sprejem in morda se bomo kmalu spet srečali.

Mag. Monika Schwabegger
(Fotos von der Familie Schwabegger)