Dekanat Bleiburg

Die Dekanatsordnung der Diözese Gurk (Fassung 29.04.2000) umschreibt das Dekanat in der Präambel folgendermaßen:
„Größe und Anzahl der kirchlichen Strukturen hängen von der Größe der Diözese ab. Innerhalb eines gestuften Seelsorgeaufbaues bildet das Dekanat die umfassende Seelsorgeeinheit in einem Teilgebiet der Diözese. Es hat als Zwischenstruktur die Funktion, einerseits die spezifischen seelsorglichen Aufgaben des Gebietes zu erfüllen und Bindeglied zwischen Diözese und Pfarre zu sein, andererseits pastorale Vorhaben der Diözese in einem Teilgebiet zu verwirklichen.“

Der Vertreter des Bischofs im Dekanat ist der Dechant. Er beruft regelmäßig Dekanatskleruskonferenzen ein, um darin die Seelsorge im Dekanat zu fördern und zu koordinieren. Der Dechant und sein Stellvertreter, der ihn im Verhinderungsfall vertritt, werden vom Diözesanbischof für die Dauer von sechs Jahren bestellt.

19 03 07 Dekanijska konferenca

Dekanija je skupnost več župnij na zaokroženem pastoralnem področju. V krški škofiji jih je triindvajset (23) dekanij. Dekanijo vodi dekan, pomaga pa mu prodekan, ki sta izvoljena za šest let. Dekanova služba je medžupnijska in je pastoralnega značaja. Za njo je značilna prava skrb in zavzetost, s katero dekan spodbuja delovanje dekanijskih duhovnikov in pospešuje organsko pastoralno dejavnost v dekaniji. Dekan v svoji dekaniji skrbi za uresničevanje splošnih navodil vesoljne in krajevne Cerkve. Dekan kot voditelj dekanijskih duhovnikov povezuje med seboj škofijske duhovnike, redovnike in redovnice ter laike v celotnem dekanijskem apostolatu in tako pomaga, da se po vseh župnijah pri pastoralnem delu krepijo medsebojne vezi.
V vseh dekanijah se oblikujejo dekanijski sveti, kjer so zastopani vsi duhovniki, glavnopoklicni pastoralni delavci, laiški predstavniki župnij (iz župnijskih svetov), predstavnik veroučiteljev in veroučiteljic ter mladine, kakor tudi predstavnica redovne skupnosti v Pliberku. Dekanijski svet ima nalogo posvetovanja dekana in njegovih sodelavcev o pastoralnem življenju v dekaniji.

Über die Zusammensetzung (Mitglieder) des Dekanatsrates Bleiburg-Pliberk gibt die Konstituierende Sitzung des Dekanatsrates vom 30. Juni 2017 Auskunft, siehe Dekanatshomepage • Trenutni sestav dekanijskega sveta razvidite v poročilu o ustanovni seji na domači strani dekanije Pliberk: https://www.kath-kirche-kaernten.at/pfarren/detail/C2915/der_dakanatsrat

Berichte zum Dekanat Bleiburg auf der Pfarrhomepage • Poročila o dekaniji Pliberk na domači strani župnije Žvabek:
13.03.2019: Dekanatsratsitzung in Schwabegg • Dekanijski svet v Žvabeku
12.06.2018: Dekanatskleruskonferenz • Dekanijska konferenca duhovnikov