Osternachtvigil Velikonočna vigilija

Ostervigil

Zur Osternachtvigil in der Pfarrkirche Schwabegg-Žvabek am Oster-sonntag, dem 27. März 2016, um 06:00 Uhr in der Frühe, versammelten sich die Pfarrmitglieder aus Schwabegg-Žvabek und Umgebung, um die Auferstehung Jesu Christi zu feiern.
Die Feier der Osternacht wird nach alter kirchlicher Tradition in vier Teilen begangen als: Lichtfeier - Wortgottesdienst - Tauffeier - Eucharistiefeier. 
In der LICHTFEIER wurde vor der Pfarrkirche das Osterfeuer gesegnet. Nach der Ausdeutung der Symbole der Osterkerze, wurde die Osterkerze am gesegneten Feuer entzündet. Es folgte der feierliche Einzug in die noch dunkle Pfarrkirche. Nach dreimaligen Halt und dem Ruf „Lumen Christi“ (= Licht Christi) und der Antwort des Volkes „Deo gratias“ (= Dank sei Gott), folgte das Exsultet, das feierliche und erhabene Osterlob, gesungen verkündet von Pfarrvorsteher Mag. Michael Golav
čnik.
Im WORTGOTTESDIENST sind die Mitfeierenden eingeladen, auf die Heilsgeschichte zu hören, in der und durch die Gott rettend und heilend für sein Volk gewirkt hat. Die drei ausgewählten Lesungen aus der Schrift Israels lasen die Firmkandidatin Katrin Dobnik, der Pfarrgemeinderatsobmann und Pfarrökonom Josef Micheu und der Mesner Benjamin Sascha Malle. Zum feierlich angestimmten Gloria wurde die Kirche mit Licht ganz erhellt und die Glocken ertönten wieder. Nach dem Tagesgebet und der Epistel aus dem Römerbrief erklang d
as dreifache österliche Halleluja, als besonders hervorgehobene Eröffnung für den Höhepunkt dieses Wortgottesdienstes: das Osterevangelium des Evangelisten Lukas.
Pfarrvorsteher Golav
čnik nahm in der anschließenden Predigt auch ausdrücklich Bezug auf das noch aufgehängte, neue Kinderfastentuch, auf dem auch die drei biblischen Lesungen der Osternacht dargestellt sind: die Schöpfungsgeschichte, die Rettung des Volkes Israel beim Durchzug durch das Rote Meer und die Frauen am Grab Jesu.
Die Erstkommunionkinder der Pfarre gestalteten heuer auch zum ersten Mal die Osterkerze, die mit vielfältigen österlichen Symbolen geschmückt ist. In Erinnerung an die eigene Taufe wurde im dritten Teil der Osternachtvigil, in der TAUFFEIER, mit der feierlichen der Allerheiligenlitanei die Fürsprache der Heiligen angerufen, wurde das sog. Osterwasser als Taufwasser gesegnet und von den Christgläubigen das Taufversprechen erneuert. Dadurch wird deutlich, dass sich die Kirche auch heute in den heiligen Sakramenten der Kirche erneuert.
Die EUCHARISTIEFEIER bildet den vierten Teil der Feier der Osternacht. Sie wurde mit der traditionellen Osterprozession, welche mit dem Allerheiligsten zum Segen für "Land und Leute" durch die Ortschaft Schwabegg-Žvabek führte, und mit dem feierlichen "Te Deum" (= Großer Gott wir loben) in der Pfarrkirche abgeschlossen. Ein besonderer Dank gilt der jungen Ministrantin Valerie Gutsche, welche zu dieser frühen Stunde aufgestanden war, um zuverlässig und sicher ihren Dienst durchzuführen. Dank auch an die „Himmelträger“ Gerhard Lutnik, Herbert Lutnik, Erwin Matschek und Engelbert Hirm, an die Fahnenträger Ciril Opetnik und Simon Micheu, sowie an Anton Braun und Benjamin Malle für das Tragen der Laternen. In der Prozession trug Herr Peter Trampusch die Statue des auferstandenen Jesus Christus voran.
Herzlicher Dank an alle Mitfeierenden, die Sängerinnen und Sänger und die örtlichen Formationen, die die Osternachtvigil und die Osterprozession mit Gebet und Gesang begleiteten und unterstützten. Gestärkt im Glauben und in der Hoffnung ging danach jeder nach Hause (vgl. Joh 20,10), um die am Ostersamstag gesegneten Osterspeisen in einem stärkenden Ostermahl einzunehmen. So konnte und kann die österliche Freude persönlich bzw. im Kreise der Familie weiterklingen im Sinne eines Gedankens von Dietrich Bonhoeffer (1906-1945) „Der auferstandene Christus trägt die neue Menschheit in sich, das letzte herrliche Ja Gottes zum neuen Menschen. Zwar lebt die Menschheit noch im alten, aber sie ist schon über das Alte hinaus, zwar lebt sie noch in einer Welt des Todes, aber sie ist schon über den Tod hinaus, zwar lebt sie noch in einer Welt der Sünde, aber sie ist schon über die Sünde hinaus. Die Nacht ist noch nicht vorüber, aber es tagt schon.“
(Vgl. Der Große Sonntags-Schott, Herder Verlag, Freiburg, Basel, Wien, 1981, S. 253.)                                                                                  


Velikonočna vigilija

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K velikonočni vigiliji v župnijski cerkvi v Žvabeku se je na velikonočno jutro, dne 27. marca 2016 ob 06:00 uri zjutraj zbrala verna množica iz Žvabeka in okolice, da bi skupno obhajala praznik vstajenja Jezusa Kristusa. Praznovanje velikonočne vigilje poteka po starem cerkvenem izročilu v štirih delih: slavje luči - besedno bogoslužje - krstno bogoslužje - evharistično bogoslužje.
SLAVJE LUČI se je začelo z blagoslovitvijo velikonočnega kresa zunaj cerkve. Po razložitvi znamenj na velikonočni sveči, je velikonočna sveča bila prižgana s blagoslovljenem ognjem. V slovesnem sprevodu so vsi sledili velikonočni sveči v še temno cerkev. V cerkvi se je duhovnik trikrat ustavil ter z dvignjeno velikonočno svečo zapel klic 
„Lumen Christi" (=Kristusova luč). Verno ljudstvo je odgovorilo „Deo gratias" (=Bogu hvala). Po umestitvi velikonočne sveče na svečniku je sledila slovesna velikonočna hvalnica, katero je oznanjajoč zapel farni predstojnik mag. Michael Golavčnik.
V BESEDNEM BOGOSLUŽJU so bili vsi povabljeni, da poslušajo Božjo besedo in kako je Bog v prejšnjih časih reševal svoje ljudstvo. Izbrana berila iz izročila Božjega ljudstva Izrael so prebrali birmanka Katrin Dobnik, farni ekonom in podpredsednik župnijskega sveta Josef Micheu ter mežnar Benjamin Sascha Malle. Ko se je zapela slovesna gloria (=slava), se je prižgala luč v cela cerkvi in znova so zadoneli farni zvonovi. Po glavni prošnji in berilu apostola Pavla Rimljanom je duhovnik trikrat zapel slovesno velikonočno alelujo, ki je naznanjala višek besednega bogoslužja: oznanjevanje velikonočnega evangelija po Luku.
Farni predstojnik mag. Michael Golavčnik je v svoji pridigi opozoril na še višeči novi otroški postni prt, kjer so tudi upodobljena tri berila velikončne vigilije: stvarjenje sveta, rešenje izraelskega ljudstva preko prehoda skozi Rdeče morje ter žene, ki so se zbrale ob praznem Jezusovemu grobu. Letošnji prvoobhajanci župnije so letos prvič oblikovali velikonočno svečo, ki je bila okrašena z različnmi velikonočnimi znamenji. V tretjem delu velikonočne vigilije, v KRSTNEM BOGOSLUŽJU, smo se spomili našega krsta s tem, da smo v litanijah vseh svetnikov prosili za proprošnjo svetnikov, da se je blagoslovila velikonočna voda kot krstna voda ter z obnovitvijo krstnih obljub vseh krščencev. V tem se tudi izpričuje, da se cerkev tudi danes vedno spet obnavlja v podeljevanju zakramentov.
EVHARISTIČNO BOGOSLUŽJE je četrti del velikonočne vigilije, katero smo po stari navadi zaključili s vstajensko procesijo z Najsvetejšim za "blagoslov kraja in ljudi" po vasi Žvabek ter z navdušeno zapetim "Te
Deum" (= Hvala večnemu Bogu) spet v župnijski cerkvi. Posebna zahvala velja ministrantki Valerie Gutsche, ki je tako zgodaj vstala in z veliko skrbnostjo izvrševala svojo službo. Zahvala tudi nosačem „neba“ Gerhardu in Herbertu Lutniku, Erwinu Matscheku in Engelbertu Hirmu ter nosačema bander Simonu Micheu in Cirilu Opetniku, kakor tudi Antonu Braunu in Benjaminu Malleju, ki sta nosila svetilki. Procesijo je vodil gospod Peter Trampusch, ki je nosil kip vstalega Jezusa Kristusa.
Prisrčna hvala vse sodelujočim, vsem pevkam in pevcem in vsem vaškim skupinam, ki so velikonočno vigilijo ter procesijo spremljali in podpirali s svojo molitvijo in s svojim petjem. Utrjeni v veri in v upanju je nato vsak šel na svoj dom (gl. Jn 20,10), da bi v krogu svoje družine zaužil velikonočna jedila, ki so bila blagoslovljena na Veliko soboto popoldne. Velikonočno veselje naj še odmeva v našem življenju, kakor je to opisal Dietrich Bonhoeffer (1906-1945) v svoji misli: "Vstali Kristus nosi v sebi novo človeštvo: zadnji veličastni Božji Da novemu človeku. Sicer še živi človeštvo v starem, vendar je že nad starim, sicer še živi v svetu smrti, vendar je že nad smrtjo, sicer še živi v svetu greha, vendar je že nad grehom. Noč še ni minila, vendar se že dani."
(vir: http://www.virc.at/pdf/slovensko/B/B_OstNacht_si.pdf)

Bericht-Poročilo: Irene Wagner, Elisabeth Wolff, mit ergänzenden Hinweisen von Anton Braun;
Foto-slike: Martina Urban

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