Johannissonntag Kresna nedelja pri Svetem mestu

HL1

Johannissonntag in Heiligenstadt
Die Pfarre Schwabegg- Žvabek hat mit der Filialkirche Heiligenstadt- Sveto mesto eine von Gläubigen gernbesuchte Marien- und Wallfahrtskirche im Dekanat Bleiburg- Pliberk. Einer alten Tradition folgend, wird dort an Marienfeiertagen und zu bestimmten Heiligengedenken eine Hl. Messe gefeiert.

So auch am Sonntag um den Johannistag, dem Hochfest der Geburt Johannes’ des Täufers am 24. Juni. In der Filialkirche Heiligenstadt- Sveto mesto befindet sich nämlich eine schöne Seitenkapelle, wo dieser Heilige in einem kunstvollen Altarbild des barocken Malers Johannes Andreas Strauß dargestellt ist. Am Johannissonntag, den 26.06.2016, wurde zu Ehren dieses Heiligen unter reger Beteiligung der Pfarrbevölkerung und vieler Gläubigen aus den umliegenden Pfarren, eine festliche Hl. Messe mit anschließender eucharistischen Prozession gefeiert.

In der Hl. Messe erklang als liturgischer Volksgesang das eigens für die Wallfahrtskirche Heiligenstadt- Sveto mesto geschriebene Pilgerlied der slowenischen Autorin Berta Golob „Zvonovi zvonijo (Die Glocken erklingen)“, das nach der Melodie des Marienliedes von Lourdes gesungen wird. Die Hl. Messe zelebrierte Pfarrvorsteher Mag. Michael Golavčnik. Dank gilt den Lektoren Eva Maria Logar und Pepej Krop, sowie dem Kirchenkämmerer von Heiligenstadt- Sveto mesto, Herrn Benjamin Malle und dem PGR-Obmann, Herrn Josef Micheu, die sich an diesem Tag im Mesnerdienst unterstützten. Jedes Mal, wenn in der Wallfahrtskirche eine Hl. Messe gefeiert wird (10x im Jahr), sorgen Frau Antonia Krištof vlg. Stogart und Frau Stefanie Burger vlg. Katz stets für den festlichen Blumenschmuck, wofür wir ihnen herzlich danken.

Die anschließende eucharistische Prozession führte die versammelte Festgemeinde auf einem idyllischen Waldweg zu 4 gemauerten Bildstöcken, die den vier Hl. Evangelisten geweiht sind, wo auch die Evangelienstellen der eucharistischen Prozession feierlich verkündigt wurden. Wir danken den erfahrenen und bewährten Kirchensängerinnen, die den liturgischen Volksgesang und die Antwortgesänge kräftig unterstützten. Dank gilt auch den Himmel- und Fahnenträgern, die umsichtig und andächtig das Allerheiligste in der Monstranz begleiteten.

Nach dem abschließenden eucharistischen Segen und dem feierlichen Te Deum in der Wallfahrtskirche konnten sich alle Mitfeiernden unter den Zelten des Fleischermeisters Franz Hirm vlg. Šuler stärken, der für das leibliche Wohl sorgte. Süße Kostbarkeiten bot der Lebzelter Stöckl aus Bleiburg- Pliberk dar. Mit Freude dürfen wir nun auf den kommenden Kirchtag in Heiligenstadt- Sveto mesto, den Großen Liebfrauentag am 15. August, erwarten.

HL2Kresna nedelja pri Svetem mestu

V župniji Žvabek se nahaja znana Marijina romarska pot pri Svetem mestu, ki je v celi dekaniji Pliberk zelo priljubljena. Ob Marijinih praznikih in ob določenih godovih svetnikov se vrstijo tam sv. maše, tako tudi na praznik rojstva Janeza Krstnika, dne 24. junija. V lepo oblikovani stranski kapeli podružne cerkve se namreč časti ta svetnik, ki je tudi poslikan v dragoceni oltarni sliki znanega baročnega slikarja Janeza Andreja Straussa iz Slovenj Gradca.

Na tako zvano kresno nedeljo – svojčas so ob sončnem preobratu, ki je v tem času, ponoči kresili mogočne kresove – dne 26. junija 2016 se je zbralo mnogo vernikov od blizu in od daleč k slovesni sv. maši, ki jo je daroval žvabeški farni predstojnik mag. Michael Golavčnik.

Pri sv. maši je v neštetih kiticah zadonela romarska pesem „Zvonovi zvonijo“ po napevu Lurške pesmi, ki jo je za ta kraj priredila slovenska pesnica Berta Golob. Berilo sta brala Eva Maria Logar in Pepej Krop, svetomeški cerkovnik Benjamin Malle in podpredsednik župnijskega sveta Josef Micheu sta si na ta dan delila mežnarsko službo. Vsakič, kadar je sv. maša pri Svetem mestu (10 krat na leto), poskrbita gospa Antonija Krištof p.d. Stogartinja in gospa Štefanie Burger p.d. Kocinja za lep cerkveni cvetlični okras, za kar se jima prisrčno zahvaljujemo.

Na ta dan je bila tudi evharistična procesija, ki je zbrane vodila po idilični gozdni poti mimo 4 zidanih znamenj, ki so posvečeni štirim evangelistom in kjer so se oznanjevali evangeljski odlomki procesije. Zahvala velja izkušenim pevkinjam, ki so močno podpirale liturgično ljudsko petje in odpeve. Najsvetejšje v monštranci pa so spremljali mladi moški, ki so nosili nebo in svetilke.
Po zaključnem evharističnem blagoslovu in pesmi „Te Deum- Hvala večnemu Bogu“
v podružni cerkvi so se vsi udeleženci mogli okrepčati ob dobrotah, ki jih je pripravil mesar Franc Hirm p.d. Šuler v svojih šotorih poleg cerkve. Posladkali pa so se lahko ob medenjakih, ki jih so ljudje mogli kupiti pri stojnici slaščičarja Štekla iz Pliberka. Naslednji veliki praznik pri Svetem mestu je na Veliko gospojnico, 15. avgusta, ko bomo tam obhajali žegnanje.

Bericht und Fotos  poročilo in fotografije: Martina Urban